Jaroslav Zacko je spoluzakladateľ slovenskej reklamnej agentúry Triad, ktorej cieľom je pomáhať ľuďom žiť zodpovednejšie. Prečo sa pridal k Františkovej ekonomike?
Je spoluzakladateľom slovenskej reklamnej agentúry Triad Advertising, ktorá má jednu centrálu na Slovensku, v Bratislave, a jednu v Českej republike, v Prahe. Riadi aj iné marketingové a telekomunikačné spoločnosti. Je hrdým otcom a manželom. Jaro Zacko sa prihlásil na marcové podujatie Františkova ekonomika v Assisi, kam pricestujú mladí podnikatelia a ekonomickí experti zo 120 krajín sveta, aby sa zaviazali k novej, solidárnej paradigme ekonomického myslenia. Jaro Zacko vysvetľuje: „Do Assisi prídem s otvoreným srdcom a mysľou. Je to mesto, na ktoré spomínam ako na pôsobivé a podnetné miesto, vyžarujúce veľkú silu. Očakávam, že budem mať možnosť spoznať nové pohľady na podnikanie a podeliť sa o skúsenosti a vedomosti. Verím, že táto udalosť by mohla byť jedna z tých, ktoré človeku úplne zmenia život.“
V roku 2019 dostala Triad Advertising na Slovensku ocenenie agentúra roka a najlepšia inovačná agentúra v Českej Republike. Okrem toho získala veľa ďalších ocenení. „Pracujeme pre mnohých významných zákazníkov z celého sveta. Naša práca spočíva v šírení spoločného dobra a udržateľnosti a našťastie máme túto víziu spoločnú so všetkými našimi klientmi.
Verím, že táto udalosť by mohla byť jedna z tých, ktoré človeku úplne zmenia život.
Už od roku 2005 sme sa snažili viesť našu agentúru tak, aby sme záujmy podniku spájali so záujmami zamestnancov, klientov, komunity a prostredia. Našou hlavnou aktivitou je reklama a dobre viem – poznamenáva Jaro –, že dnes je považovaná za ,nesprávnu’ aktivitu, ktorá podporuje bezuzdný konzumizmus, zotročuje ľudí a manipuluje ich rozhodnutia.“
Reklama sa často považuje za stratu času, mrhanie talentu či peňazí. Ľudia ju vnímajú najmä ako parazitujúcu a dotieravú aktivitu. Zabúda sa však, že zohráva dôležitú rolu v procese, ktorý umožňuje ekonomickému systému, ktorý chce odpovedať na spoločnédobro, vystúpiť do popredia a prispieť k ľudskému rozvoju. Tak ako komunikačné nástroje aj reklama má dnes veľký vplyv vo všetkých oblastiach. Využitím médií sa stáva vo svete obrovskou silou, ktorá vplýva na mentalitu a správanie ľudí ako občanov, klientov, spotrebiteľov, sporiteľov atď… „Ak reklama v takomto systéme šíri úprimnosť, spravodlivé súperenie, ľudskú dôstojnosť a zodpovednosť voči spoločnosti a životnému prostrediu, môže byť v službe celkovému rozvoju človeka.
Reklamy môžu sprostredkovávať konštruktívne a užitočné informácie, ktoré vychovávajú a pobádajú ľudí k všeobecnému dobru a k udržateľnosti.“ Takto zmýšľa Jaro a zároveň zdôrazňuje: „Myslím si, že komerčná a inštitučná reklama je prostriedok, ktorý dokáže pomáhať ľuďom žiť zodpovednejšie.
Reklamy môžu sprostredkovávať konštruktívne a užitočné informácie, ktoré vychovávajú a pobádajú ľudí k všeobecnému dobru a k udržateľnosti.
Právepreto pracujeme s klientmi, ktorí chcú svojou aktivitou, podnikaním a službami pozitívne pôsobiť na svet v sociálnej, ekologickej alebo ekonomickej oblasti. Zrealizovali sme viaceré kampane, aby sme podporili rasovú rovnosť, finančnú gramotnosť v rodinách a znížili konzum.“
Jarova spoločnosť je dnes úspešná, hoci prvých 10 rokov svojej existencie nezaznamenala nijaký zisk. „Tvrdo sme pracovali a veľa sme investovali, aby sme položili silné základy. Spolu s reklamnou agentúrou sme rozbehli niekoľko spoločností softvérového rozvoja a okrem komerčných projektov zabezpečujeme aj reklamu a komunikáciu pre neziskové organizácie: fundraisingové kampane, projekty na podporu bezdomovcov a chudobných.“
Poslednú myšlienku Jaro venuje práci, dimenzii, ktorá mu veľmi leží na srdci: „Urobme všetko, čo je v našich silách, aby boli naši spolupracovníci šťastní. Pre nás je dôležité, aby sa každý náš zamestnanec alebo spolupracovník cítil na pracovisku realizovaný a mal možnosť osobnostného a odborného rastu.“
Uverejnené v Avvenire
Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho svojim priateľom a známym na sociálnych sieťach.