Spiritualita jednoty

„Stal sa hriechom…, aby zo všetkého urobil Boha“

Foto: Marek Trizuljak, Ukrižovaný a Vzkriesený, 2008, maľba temperou na lepenke

Meditácia k Veľkému piatku od zakladateľky Hnutia fokoláre Chiary Lubichovej.

Pre apoštola Pavla spočíva radostná zvesť, evanjelium par excellence, v skutočnosti, že „Kristus nás vykúpil spod kliatby zákona tým, že sa za nás stal kliatbou“ (Gal 3, 13).Toho, ktorý nepoznal hriech, za nás urobil hriechom, aby sme sa v ňom stali Božou spravodlivosťou(2 Kor 5, 21).

Už niet žiadnej skutočnosti, ktorú by Ježiš nedosiahol a nežil by ju, žiadny priestor nezostal „mimo Boha“. V Liste Kolosanom sa píše: „Lebo Boh chcel, aby v ňom prebývala všetka plnosť a aby skrze neho zmieril všetko so sebou, keď pre jeho krv na kríži priniesol pokoj všetkému, čo je na zemi aj čo je na nebi“ (Kol 1, 19-20; porov. Ef 1, 10). Na tomto základe sa nám môžu prihovárať nasledujúce úryvky.

Oheň, čo v sebe všetko stravuje.

Ježiš Opustený je márnosť a je Slovo; je to, čo sa pominie a čo zostane, pretože je Bohočlovek a ako človek je celé stvorenie, ktoré je márnosť nad márnosť. Ako Boh je sťa oheň, ktorý v sebe stravuje všetko, nič a zbožšťuje ho. Ježiš Opustený vdýchol do seba všetky márnosti a tie sa stali ním, a on je Boh.

Na zemi, ani v nebi niet viac prázdna: je tu Boh.

[…] Skutočne, Ježiš Opustený sa stal ošklivým, aby všetko skrášlil, stal sa hriechom, aby ho odňal zo zeme, aby urobil zo všetkého Boha; stal sa bolesťou, aby sňal zo sveta zlo, aby bolesť premenil na lásku.

Hľaďme na seba tak, ako na nás hľadí Boh.

blank

20. júla 1949

Ježiš je opustený Ježiš.

Opustený Ježiš je Ježiš.

V každej duši nachádzam Ježiša. Ak je v dokonalej jednote s Bohom, je to celý Ježiš.

Ak nie, je azda Ježišom na 30 percent a na 70 percent Ježišom Opusteným, alebo v inom pomere.

Ak je v smrteľnom hriechu, je na 100 percent Ježišom Opusteným a nebo sa raduje, keď sa takáto duša vráti, lebo v tmách tejto duše sa zrodilo nové nebo. Deväťdesiatdeväť spravodlivých tam už bolo. (28)

24. júla 1949

Kto prišiel k Otcovi a má za sebou dlhý rad hriechov, z čistého Božieho milosrdenstva je pred Bohom rovnaký ako ten nevinný, čo tam prišiel zásluhou svojej lásky.

Totiž v okamihu, v ktorom sa uzná za hriešnika (milujúc Boha viac než svoju dušu, a to je čistá láska), tešil sa, že je podobný jemu, ktorý sa stal hriechom a vyplnil všetko prázdno spôsobené hriechom.

Takto príde do raja z čistého Božieho milosrdenstva (dosiahol všetko zdarma), zároveň však z čistej lásky k Bohu, ktorú slobodne vyslovil vo svojom srdci. Totiž tam hore Milosrdenstvo a Láska sú Jedno.

V raji nebude vidno, z ktorej strany do nás vstúpil Kristus, či skrze Milosrdenstvo alebo z Lásky, bude len zrejmé, že každá duša bude celá Milosrdenstvom a celá Láskou: Ježišom. Totiž Milosrdenstvo je opustený Ježiš. Láska je Ježiš. No opustený Ježiš je Ježiš.

Hľaď teda na človeka tak, ako naňho hľadí Boh, a nie ako ho vidíš ty. Pretože pravdivo hľadí on!

Z knihy:

Chiara Lubichová: Ježiš Opustený

Zostavil Hubertus Blaumeiser

Knihu vydalo Vydavateľstvo Nové mesto, kúpite v našom e-shope 

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho svojim priateľom a známym na sociálnych sieťach.

Súvisiace články

Slovo života – marec 2022

Letizia Magriová

Buď sme bratia, alebo nepriatelia

Cyril Dunaj

Slovo života – február 2022

Letizia Magriová

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači. Súhlasím Viac

Cookies