Spoločnosť

Päť našich minuloročných článkov, ku ktorým sa oplatí vrátiť

Ilustračná snímka: Pexels/picjumbo.com

Na portáli nm.sk sme vám v roku 2021 priniesli presne 320 nových článkov. Sledovali sme dianie v spoločnosti i v Cirkvi, sprevádzali sme vás pri výchove detí, prinášali reportáže z neobvyklých miest a viedli sme dialóg so zaujímavými ľuďmi z rôznych oblastí života. Udalosti z domova a zo sveta, ktoré dokazovali, že viesť dialóg je možné aj v dnešnej polarizovanej dobe, sme mapovali v týždennom podcaste Výber NM. Popritom sme nezabúdali na témy ako životné prostredie, Ekonomika spoločenstva, manželstvo, vzťahy a ďalšie. S osobitným nasadením sme sledovali návštevu pápeža Františka na Slovensku. Ponúkli sme aj odľahčené, no zároveň autentické pohľady na život v našich stĺpčekoch a vydali nové knižné tituly.

V júni portál zmenil šéfredaktora. Dostal som dôveru prebrať vedenie redakcie po skúsenej novinárke Zuzane Hanusovej, ktorej ďakujem za všetku odvedenú prácu.

No naspäť k obsahu: z množstva vlani publikovaných článkov sme vybrali päť, ktoré stoja za opätovné prečítanie. Budem však rád, ak si okrem nich nájdete čas aj na ktorýkoľvek iný a na našom webe pobudnete dlhšie, prípadne sa naň budete pravidelne vracať.

Aby vám nič dôležité z nm.sk neušlo, staňte sa našimi fanúšikmi na Facebooku. A ak si myslíte, že naša práca má zmysel a chcete ju podporiť aj finančne, môžete tak urobiť tu.

Každé rozhodnutie má svoje následky, ale niektoré sú smrteľnejšie ako iné

Najčítanejším článkom minulého roka bol rozhovor mojej predchodkyne so psychologičkou Máriou Hatokovou. Na začiatku roka, uprostred lockdownu, sa rozprávali o psychickom zdraví a riešení konfliktov v pandémii.

„Aj v dnešnej dobe sa dá fungovať, ak sa k tomu postavíme zodpovedne a eliminujeme riziká,“ tvrdí Mária Hatoková.

Každé rozhodnutie má svoje následky, ale niektoré sú smrteľnejšie ako iné

Deti, ktorým rodičia veľa čítajú, prídu do školy šikovnejšie, hovorí známy propagátor detského čítania

Pozornosť vzbudil aj rozhovor s Tiborom Hujdičom, ktorý roky chodí po školách a číta deťom, aby ich nadchol pre knihy. Popritom učí pedagógov, ako sa propagátormi detského čítania môžu stať aj oni.

Okrem iného v rozhovore povedal, že väčší benefit, ako čítať deťom, je už len rozprávať sa s nimi. A tiež sa dočítate, že rozpoznať kvalitnú detskú knihu nie je len tak.

„Vojsť do kníhkupectva a vybrať si knihu je najhorší variant,“ vraví Tibor Hujdič.

Deti, ktorým rodičia veľa čítajú, prídu do školy šikovnejšie, hovorí známy propagátor detského čítania

Rodičia dieťaťa s Downovým syndrómom: Naša dcéra nás učí žiť autentický život bez masky

Unikátny príbeh manželov, ktorí prijali vlastné dieťa s postihnutím a okrem toho si adoptovali ešte jedno ďalšie, priniesla kolegyňa Veronika Rendeková. Manželia Iveta a Jozef Rjaškovci úprimne a otvorene odpovedali, prečo sa tak rozhodli, a tiež opísali, ako sa vyrovnávali s tým, keď ich iní ľutovali.

„Nemáme život bežnej väčšinovej populácie, určite sú tam aj nejaké obmedzenia, ale aj tie môžu byť veľkým darom a obohatením,“ hovoria manželia Rjaškovci.

Rodičia dieťaťa s Downovým syndrómom: Naša dcéra nás učí žiť autentický život bez masky

Bohu môže byť milé aj to, ak niekto o svojej viere nehovorí, ale žije dobre

Speváčka Sima Magušinová je obľúbená nielen pre svoju tvorbu, ale aj vďaka svojej viere, veselosti a skromnosti. Presne tieto jej vlastnosti sálajú aj z nášho letného rozhovoru.

„Zistila som, že je dobré ísť ešte hlbšie a spoznať svoju dušu a miesta, ktoré potrebujú byť spoznané,“ hovorí Sima na margo toho, čo ju naučila pandémia, ktorá urobila škrt cez rozpočet mnohým umelcom (a nielen im).

Bohu môže byť milé aj to, ak niekto o svojej viere nehovorí, ale žije dobre

Marketingový manažér: Za každým rozhodnutím je človek. Potenciál firmy stojí na ľuďoch

Päticu výberových článkov uzatvára rozhovor kolegyne Martiny Baumann s marketingovým manažérom Tomášom Seppom. Reč bola hlavne o Ekonomike spoločenstva – globálnej iniciatíve združujúcej podnikateľov, ktorí pri svojej práci nehľadia len na zisk, ale najmä na človeka, etiku, udržateľnosť či solidaritu.

„Korporácie často a veľmi účelovo vytvárajú mladým ľuďom podmienky, ktoré sa podobajú náboženstvám – doslova budujú firmy na obraz chrámu,“ pomenúva neduhy v podnikaní Tomáš Sepp.

Marketingový manažér: Za každým rozhodnutím je človek. Potenciál firmy stojí na ľuďoch

Prajeme príjemné čítanie a ďakujeme za vašu priazeň! Aj v roku 2022 chceme spolu s vami budovať kultúru dialógu a prinášať vám hodnotový obsah.

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho svojim priateľom a známym na sociálnych sieťach.

Súvisiace články

Ivan Mikloš: Ak by Západ prestal dovážať ruský plyn a ropu, Rusko by si nemohlo dovoliť financovať vojnu

Mária Kostyálová

Výber NM: Zelenskyj sa rozprával s pápežom. Chcel by, aby sa František stal prostredníkom pri rokovaní

Michal Lukáč

Výber NM: Je to morálna autorita, povedal premiér Heger po stretnutí s pápežom

Michal Lukáč

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači. Súhlasím Viac

Cookies